büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.


''Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.'' -Mustafa Kemal Atatürk

22 Kasım 2013 Cuma

Coca-Cola Satış Stratejisi

Giriş cümlesi falan hikaye, zaten asitliyim...

Kısa, öz olacak, benden demesi.

Derdim Coca-Cola ve şu son aylarda yaptığı satış stratejisi. Bir de bunu alıp twitterda, facebookta fotoğrafını paylaşan andavallarla.

Sözde antikapitalist ve muhalif kişilik, sana diyorum sana. Hani sen ''Kahrolsun kapitalizm'' diye tweet atarken diğer elinle kola içiyorsun ya, sana öyle bir şeyin olmayacağını açıklamaya geldim.

Coca-Cola' nın en büyük kapitalist ürün olduğunu açıklamaya gerek bile duymuyorum. Zira benim ülkemde ki en ücra köyünde bile başka bir ülkenin ürünü satılıyorsa, bana kapitalizmden bahsetmeyin.

Bundan 83 sene evvel Coca-Cola' nın tıpkı bu sene yaptıkları gibi bir satış stratejisi vardı. Onun adı neydi biliyor musun?

Noel Baba.

Evet Noel Baba, Coca-Cola' nın reklam için ürettiği bir reklam yüzüdür.


''Hohoho! Sizi kapitalist kapitalist s*kmeye geldim. Hohoh'' 


Coca-Cola, ne yapsak da satışları arttırsak diye kara kara düşünürken aklına seneler öncesinden resmedilmiş olan ''Aziz Nikolas'' gelir ve evirip çevirip şimdiki haline getirir. 

Noel Baba' nın yaratıcısı, 1930' lu yılların en ünlü illüstratörü ''Haddon Sundblom'' dur. Coca-Cola istemiş, o yaratmıştır.


Bu


Bu


ve bu Coca-Cola' nın 1930 lu yıllarına ait olan bir kaç reklamdır.

Coca-Cola ne renk? Kırmızı. Noel Baba ne renk? Kırmızı. Sıçayım böyle tesadüfe. ''Yeşil Coca-Cola da vaaarr'' diye isyan etme, 1930 senesinden bahsediyoruz. Yaratılış tarihi o zamanlardır yani.

Noel Baba' yı yaratan adam İskandinav kökenlidir. Bundandır ki Noel Baba' nın önüne iki tane de geyik koydu. Ren geyiği. Oturtmuştur kızağa, yollamıştır uzaya. Uç uçabildiğin kadar.

Peki ''Noel Baba'' nın şimdi ki adı ne biliyor musun?

Ahmet, Mehmet, Hüseyin, Aşkım, Bitanem, Annem, Babam...

Eben.

Şimdi de satışları arttırmak için böyle bir yola başvurdular. Senin içini okşayacak, twitterda paylaştırıp göt attıracak, arkadaş arasında muhabbet konusu yapacağın bir yol buldular.


Noel Baba' nın günümüz versiyonu. 

Noel Baba' nın ilgi görmesi ve tanınması içinde filmlere konu ettiler. Çizgi filmlere koydular. Çocukluğunu siktiler çocukluğunu. Sen değil miydin yılbaşı günü Noel Baba' nın bacadan eve gelmesini bekleyen? Lan sobalı eve Noel Baba mı gelir amk? Buna inananlar, hanginizin evinde şömine vardı lan?


Aynı adamın çizdiği Coca-Cola' nın farklı bir reklam yüzü.


Bu karıyı görüp de tanımayan var mıdır? 

Nadir. 

Şimdi kalk, adının yazdığı kolayı al, aç twitterı ve ''Kahrolsun Amerikan emperyalizmi'' diye tweet atarak kendini kandır.

Bu kafayla Noel Baba bacadan değil de, başka yerden girecek sana haberin yok.




7 yorum:

  1. Güzel fakat içi boş bir yazı olmuş. Keşke blogundan ilk olarak başka bir yazıyı okusaydım da böyle bir hayal kırıklığına uğramasaydım. Dediğim gibi, içeriğin çok boş. Herkesin bildiği şeyler. Ve tekrar ediyorum, boş içerik. Kahrolsun kapitalizm diyip cola içenler, Noel Baba'nın da Coca-Cola uydurması olduğunu biliyor muydunuz? diyebilirdin.

    Ayrıca yazıda değindiğin bir nokta dikkatimi çekti ki o da şudur:

    Kahrolsun kapitalizm diyen bir adam Dow-Jones'da işlem gören twitter'ı niye kullanır onu da anlamadım.

    Biraz daha kendini ve anlatım yeteneğini geliştir. Belki bir sikkofield olursun.

    YanıtlaSil
  2. guzel kardeşim yazmasaydın anlamıcaktık bunun bir satış hamlesi olmadığını valla allah razı olsun bari sikkofieldden farklı bi nick bulsaydın kendine

    YanıtlaSil
  3. Ve evet kapitalist bir firma olduğunu da anlamayacaktık. Ayrıca cola içip twitter'da kahrolsun kapitalizm yazanlar da bitti sayende. Seni tebrik ediyorum. Bravo. Yayaya şaşaşa.

    YanıtlaSil
  4. sen coca-cola 'yi nekadar sik araliklarla iciyorsun merak ettim dogrusuu

    YanıtlaSil
  5. Bir şeye karşı tepki gösterdin diye onu yapmıyor olmazsın. Kola içiyorum. Eskiden daha çok içerdim fakat şimdilerde nadir. Ben kola içmiyorum siz de içmeyin diye bir şey demedim. Olan bir şeyi gösterdim. Zira kapitalizm zorunlu bir şeydir. Kapitalizm olmak zorundadır. Ben içmiyorum diye veya sen içmiyorsun diye adamlar batmayacak amk. Kitleyi bilinçlendirmek farklı bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. toplumu bilinclendirmeye cevrenden baslamalisin .senin cevrende bir sayfada yazi yazdigini bilen kac kisi olabilir veya kac kisi senin yazilarini okuyor amk. Unutma once cevrenden basla daha etkili olur bu kapitalizm i gostermeye ...

      Sil
    2. Çoğu okuyor moruk, merak etme. Derdin buysa, önce onlara atıyorum yazıları, onların fikirlerini alıyorum. Sen raad ol.

      Sil