büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.


''Büyük ölülere matem gerekmez, fikirlerine bağlılık gerekir.'' -Mustafa Kemal Atatürk

3 Kasım 2013 Pazar

Bir Popüler Kültür Olarak; Ateizm

Evet sevgili kendini ateist zanneden sığır, azcık yanaş bir şey fısıldayacağım kulağına.

Bak normalde yazmam bu konularla ilgili. Gözüm görmeyince gönlüm katlanıyor ama bir kaç kelam da etmek gerekir. Ateistseniz ateistim de çekil kenara. Nedir bu kin? Öfke? Nefret? Ateizmcilik oynamıyoruz burada. Sen oynuyorsan da azcık ötede oyna kardeşim.

Ya sana ateistliği yanlış öğretmişler, ya da ben bir bok bilmiyorum. Zira her yer Allah' a küfredip ateist olduğunu zannedenlerle dolu. Tamam inanmıyor olabilirsin, saygım var. Fakat aynı şekilde seninde bana saygın olması gerekmiyor mu? Ona buna küfrettin diye ben ateistim mi diyorsun? Facebookta bulduğun sayfanın paylaşımlarını göre göre ateist mi oldun?

Yok moruk yok. Öyle bir küfür etmeynen ateist olunmuyor. Lan tamam hadi ateistsin, bu küfretme, aşağılama, saygısızlık niye? Ateistlik = Tanrıtanımazlık değil mi? İnanmadığın bir şeye niye küfredip duruyorsun olum? İnsan Ütopya' ya küfretmez. Niye? Çünkü öyle bir yer yoktur. Deeğ mi?

Bir müslümana hakaret eden en son kişi ateist insan olması gerekirken, ''Ben nasılsa ateistim, banane bunlardan'' deyip kenara çekilmesi gerekirken neden bu küfür kıyamet? Hiç sormuyor musun kendine; ''Ulan ben ateistim. İyi güzel de, niye ateistliğimi dışa vurma çabasındayım?'' Madem Allah inancın yok, içinden dua edip konuşmuyorsun, bu soruyu sorsana kendine içten içe. Sormuyorsun çünkü ilgi çekme çabasındasın. Ortalıkta ''Ben ateistim heyyoooo. Allah yok, din yalan'' diye geziniyorsun. Yalan mı la? Sonra da cool olduğunu, ateist oldun diye havalı olduğunu zannediyorsun. Ama bilmiyorsun ki, ne kadar aptal ve cahilsin. Bir yerde Kur'an ile ilgili bir eleştiri görüyorsun, daha onu araştırmadan, eleştirdiği şey nedir bilmeden, kupa görmüş Sadri Şener gibi atlıyorsun hemen. Ve sadece sana gösterilene inanıyorsun. Altında ne olduğunu bilmeden, a dan z ye araştırmadan, konuya hakim olmadan yorum yapıyorsun. İşte senin cahilliğinde burada başlıyor kanka.

Ateistlik günümüzde bir popülarite olarak görülmeye başlandı. Din karşıtı bir yazı okuyan insan hemen ben ateistim moduna kapılıyor. Ve ne yazık ki, bu onlara cazip geliyor. Çünkü o kendini şöyle tanımlıyor;

-Ben herkes gibi değilim. (Kendince farklı insanım diyor)
-Siz Allah' a karşı gelmekten korkuyorsunuz ama ben korkmuyorum. (Aynı zamanda cesaretliyim de diyor)

Azcık daha kezbanlaşsa, ''Ben Allah' a inanmıyorum ki hıh!'' deyip trip atacak. Bak hele bak bak bak.

Evet kaptan, Allah' tan korkuyoruz. Sanane?

Peki niye yapıyorsun bunu? Zor geliyor çünkü kusursuz bir yaradanı kabullenmek. Ona inanmak. Değ mi la?

Bak hep dedim. İnanmıyor musun? Okey meeen. AMA BAŞKASIYLA DERDİN NE? Büyük yazdım ki gözün görsün de beynine iletsin.

Bana gelip ''Madem başkaları sana bir şey demesin diyorsun, ne diye konuşuyorsun?'' da dersin şimdi. Hocam benim inancıma karışmayıp, küfretmeyen insana demiyorum ben bunları. Ben, Müslümanlığa küfretmeyle ateist olduğunu zanneden andavallara söylüyorum.

Laaa! Gel gel. Son birkaç şey daha fısıldayacağım. Sikko ağbimiz ne demiş? ''Hayır kanka, sırf ateist olduğun için otomatikman bilim adamı olmuyorsun'' Benim anlatmak istediğimi bir cümlede özetlemiş bir nevi.

''Ey iman edenler! Eğer küfrü imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi bile dost edinmeyin. İçinizden kim onları dost edinirse, işte onlar, zalimlerin ta kendileridir'' -Tevbe Suresi/23

Tabi sen Kur'an, İncil, Tevrat okumadan ateist olan bir insan olduğun için zor gelir sana bunlar.

Gel azcık daha. Devam edeyim...

''Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilenlerden dininizi alaya alıp oyuncak edinenleri ve öteki kafirleri dost edinmeyin. Eğer mü'minler iseniz Allah' a karşı gelmekten sakının'' -Maide Suresi/57

Daha da çok yazıp, ne bok olduğunu, bu popüler kültür akımına nasıl sürüklenip yoldan çıktığını uzun uzun yazardım da okumadan Dine küfreden insana senelerce konuşsam ne fayda. Atalarımız ne demiş... ''Ağaç ucuna yel değer, güzel kişiye söz değer''

Neyse moruk.

Hala daha küfredip, dine karşı geldiğini zanneden varsa, kendisine Esra-Ceyhan Boru Hattı' nı takdim etmek isterim. Kullanışlı olur.






4 yorum:

  1. tanrı evreni yaratmadan önce ne yapıyordu ? şakirt misin komisyon mu alıyosun güzel saçmalamışsın. bu yorumu silme yayınla azcık adamsan.

    YanıtlaSil
  2. Popüler kültür olduğu doğrudur Ateizmin. Ama bir Müslüman açıkça belirtiyorsa Müslüman olduğunu bir Ateist, Deist, Panteist, Agnostik'te açıkça belli edebilir. Her düşüncenin yobazı var. 3-5 tane istisna görüp Ateist'leri 'heyoooo Allah yok din yalan' gibisinden sanıyorsunuz. Önce kendi fikir ve düşüncelerinizle yüzleşmeyi bilin sonra farklı düşüncelere bok atmayı deneyin.

    Edit: Saçmalama konusunda lisansını RTE üniversitesinden aldığını düşünüyor olabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Hacı bak, edit ne demek bilmiyorsun, güya laf sokmuş gibi bir de en sonda onu yazıp laf atıyorsun. Madem gerçek ateistsin, ben yazıyı kendini ateist zannedenlere yazdığımı bile bile niye yorum yapıyorsun?

    Çoğu böyle aga. Yazıyı okumadan laf çakma yarışına tutuluyorsunuz. Okusa bile anlamadan giydirmeye kalkıyorsunuz. O kadar çoksunuz ki, hanginizle uğraşacağımı bilemiyorum bazen. O kadar çoksunuz ama bir o kadar da azınlıksınız amk.

    YanıtlaSil
  4. O zaman gerçek Ateist ile dışardan öyle görünen arasındaki çizgi diye başlayacaksın yazıya ve bunu belirteceksin. Yazı doğrudan Ateist'im diyenleri ele alıyor.

    Sen gerçek Ateist ile uğraşamazsın, çünkü sen daha kendi inandığın dinin ' Ateist'e karşı saygılıyım yeaaa' gibi bir tavrı olmadığını bilmiyorsun. Bu son yorumum. Son olarak, bir blog yazısı yazacaksan her şeyi enine boyuna araştır. Cem Yılmaz'ın güzel bir lafı vardır bu konuda: bilgin yoksa fikrin de olmasın. Hadi eyvallah.

    YanıtlaSil